LEOLA.cz / Obecné informace / Kdy lze přetrhnuté perly reklamovat?

Kdy lze přetrhnuté perly reklamovat?

Občas se setkáváme se situací, kdy se perlová šňůra po krátkodobém nošení přetrhne. Jakkoliv je tato situace nepříjemná, nelze přetrhnutí považovat za reklamační vadu, je-li způsobeno náročným zacházením. Tím myslíme vytáhnutí hedvábné šňůry (často způsobené namáčením při koupání nebo mytí rukou) nebo přetrhnutí šňůry silou (když o perly zatrhneme při pohybu). 

Ani my nejsme dokonalí a může se stát, že se perlová šňůra přetrhne naší vinou - bývá tomu v případě špatně navrtané perly, která niť uvnitř přeřízne, nebo nedokonalým zakončením úvazu perlové šňůry, které se projevuje vypadnutím konce hedvábné nitě ze třetí perly (viz 1. příklad níže). 

Na modelových příkladech níže ilustrujeme, kdy lze přetrhnuté perly reklamovat a kdy nikoliv. 
Jak postupovat při reklamaci či zadat převázání perel zjistíte odkazem v patičce našeho webu.
Zásady péče o perly také naleznete na našem webu na trvalém místě.

 

1. Zákaznice reklamovala perlový náhrdelník s viditelnou koncovou nití po 3 měsících občasného nošení

Reklamace 3

Stav perel: Perly jsou nošením prověšené, celkově v dobré kondici, uzlíky doléhají na jednotlivé perly po celé délce perlové šňůry. Jediné místo, kde se vyskytl problém, je mezi druhou a třetí perlou za uzávěrem, kde perla cestuje mezi uzlíky cca 1mm.

Reklamace 3 detail

Naše vyjádření: Tento případ je přijat jako reklamační vada, vyklouznutí hedvábné niti je způsobeno nedokonalým dotažením konce niti při navlékání.

 

2. Zákaznice reklamovala přetrhnutý náramek po 6ti týdnech občasného nošení

Reklamace 1

Stav perel: Perlová šňůra je výrazně vytáhnutá, což se projevuje rovnoměrně po celé její délce. Perly mají mezi uzlíky cca 1mm prostor pro cestování.

Reklamace 1 detail

Naše vyjádření: Zde bohužel reklamaci přijmout nelze, doporučujeme převléknutí na polyesterovou niť (zpoplatněno 200 Kč) a citlivou manipulaci při zapínání karabiny (netahat celý náramek ve snaze karabinu zapnout).

 

3. Zákaznice poslala perly k převléknutí po cca 5ti letech častého nošení

Reklamace 2

Stav perel - náhrdelník: Náhrdelník je prověšen, jednotlivé perly pevně doléhají na uzlíkovovu vazbu a nijak na šňůře necestují. Mezi perlami jsou přimotaná drobná vlákna z oblečení, u uzávěru došlo k oxidaci ochranného drátku z obecného kovu. 

Reklamace 2 detail 2

Stav perel - náramek: Perly prověšeny rovnoměrně, mezi uzlíky cestují o cca 0,5-1mm. U uzávěru došlo k oxidaci ochranného drátku.

Reklamace 2 detail 3

Komentář: S ohledem na časté nošení perel se jedná o neobvykle zachovalé perlové šňůry. Rozhodnutí perly převléknout podporujeme, u náhrdelníku spíše z estetických* důvodů. Dlouhodobé nošení způsobilo zašednutí niti, což v kombinaci s oxidovaným ochranným drátkem kazí celkový dojem ze šperku. 

Při přípravě tohoto článku jsme se majitelky perel č. 3 zeptali, jaké je tajemství jejich výborného stavu. Odpověděla, že dodržuje pravidlo, kdy perly by měly být tím posledním, co si oblékáme, a tím prvním, co si svlékáme

 

4. Zákazník poslal perly po 18ti měsících častého nošení s dotazem na bezpečnost uzávěru

Reklamace 4

Stav perel: Perly jsou prověšené, stav odpovídá frekvenci nošení. Perly mezi uzlíky cestují maximálně o 0,5mm. Drátek u uzávěru je zoxidovaný, niť po dlouhodobém nošení zašedla*. Převléknutí není zatím nutné, pokud si to majitelka sama nepřeje. 

Reklamace 4 detail

Naše vyjádření: Kuličkový uzávěr je v pořádku, při jeho otevírání není potřeba jazýček zcela smáčknout. Dochází k deformaci jazýčku a následně jeho vysouvání z kuličky. Pro tento případ je na uzávěru pojistka, ztráta perel nehrozí. Doporučujeme podle zaslaného návodu občas jazýček rozevřít a pevnost uzávěru tím pojistit.

 

* Při focení perel pro tento článek jsme použili makro objektiv, který zachytí, co běžným okem nevidíme. Fotografie jsme nijak neupravili, i když na nich perlové šňůry mohou působit nelichotivě. Při běžném pohledu perly vypadají zcela v pořádku - pro porovnání přidáváme fotografii šňůry č. 4 (pořízená mobilem):

perly mobil